WhatsApp Image 2021-08-07 at 2.16.13 PM

افزایش فروش و جذب مشتری

جذب مشتری جدید ناگهانی و بدون استراتژی اتفاق نمی‌افتد. در این مطلب به چند نکته اشاره می‌کنیم تا به کمک آن‌ها مشتریان جدید پیدا کنید. به این موضوع توجه داشته باشید که بدون مشتری، کسب‌وکار شما سودی نخواهد داشت و در عین حال جذب مشتریان جدید خود به خود اتفاق نمی‌افتد. شما باید راه‌هایی برای دستیابی به فروش بالا پیدا کنید، آن‌ها را به سمت خود بکشید و به دنبال آن‌ راهکارها تلاش کنید. کسب‌وکار شما به یک برنامه بازاریابی نیاز دارد که به نحوه جذب مشتری و افزایش فروش بپردازد.

در دیدگاه اول برنامه‌های بازاریابی می‌تواند کمی ترسناک به نظر برسد، اما نگران نباشید. این چند استراتژی مقرون به‌صرفه و آسان برای پیاده‌سازی به شما کمک می‌کند تا یک برنامه بازاریابی مناسب برای کسب‌وکار خود بسازید و با فروش بالا و جذب مشتری موفقیت دوچندانی کسب کنید.

مشتریان جدید که به نظر ایده‌آل هستند را شناسایی کنید.

یکی از رایج‌ترین اصول برای بازاریابی و فروش محصول، شناخت مشتری است. اولین سؤال این است که مشتری ایده آل برای کسب‌وکار شما کیست؟ سؤال دوم این است که مشتری جدید و ایده آل از کسب‌وکار شما چه چیزی می‌خواهد؟ ایجاد یک اصول بازاریابی مؤثر برای افراد متفاوت کمی فرق دارد. همه افراد به یک دلیل دست به خرید یک محصول نمی‌زنند؛ بنابراین برای جلب توجه عمومی و جذب مشتری باید یک شبکه بزرگ بسازید. برخی از شرکت‌های بزرگ می‌توانند این کار را انجام دهند. به عنوان مثال شرکت‌های بزرگی مانند آمازون و تارگت می‌توانند برای شما یک شبکه‌سازی بزرگ انجام دهند. آن‌ها زیرساخت‌ها و قدرت بازار را دارند تا بتوانند مشتریان را جلب کنند. ولی حتی آن شرکت‌های مطرح، تأکید ویژه‌ای بر مشتریان خاص دارند که احتمالاً ایده آل هستند.

این مرحله برای جذب مشتری مستلزم انجام برخی تحقیقات اینترنتی، بیرون آمدن از محل و صحبت با افراد مختلف و تغییر روش‌های بازاریابی سنتی است. در مورد انواع افرادی که جذب محصول یا خدمات شما می‌شوند فکر کنید. به‌عنوان نمونه می‌توانید با دسته‌بندی‌های کلی شروع کنید. آیا کسب‌وکار شما به مردان، زنان یا هر دو مربوط می‌شود؟ همچنین می‌توانید بر اساس سن، درآمد و موقعیت مکانی به دسته‌بندی محصول بپردازید.

سعی کنید گروهای سنی را که دسته‌بندی کرده‌اید با یکدیگر مقایسه کنید. به عنوان نمونه اگر شما فروشنده محصولات آرایشی بهداشتی هستید. دو گروه سنی خانم‌های 30 تا 50 ساله و خانم‌های زیر سی سال را با یکدیگر مقایسه کنید. قطعا متوجه تفاوت نیازهای آن‌ها می‌شوید. به عنوان نمونه خانم‌های زیر 40 سال برای زیباتر شدن به دنبال محصولات آرایشی هستند و افرادی بالای 50 سال به دلیل از بین بردن چروک و یا لک‌های صورت به دنبال محصولات آرایشی مطلوب و جوان ساز هستند. شما با مقایسه گروه‌های سنی متوجه نیازهای خاص مشتریان می‌شوید. همین مشتریان اگر از محصولات و راهنمایی‌های شما راضی باشند تبدیل به مشتری ایده آل می‌شوند و می‌توانند به‌خوبی برای شما بازاریابی کنند.

از بازاریابی پاسخ مستقیم برای جذب مشتری استفاده کنید

بازاریابی پاسخ مستقیم یک تاکتیک محبوب است که در آن شما از مشتریان خود می‌خواهید که برای شما محصولات را تبلیغ کنند و یا نام محصولات شما را همیشه در ذهن داشته باشند. مزیت این نوع بازاریابی این است که شما فهرستی از مشتریان علاقه‌مند ایجاد می‌کنید و مستقیماً با آن‌ها در ارتباط باشید.

 

بازاریابی مستقیم چگونه باعث فروش بیشتر محصولات می‌شود؟

بازاریابی مستقیم زمانی بهترین کارکرد را دارد که شما پیام‌های جذاب برای جذب مشتری و جلب توجه جمعی آن‌ها طراحی کنید. به عنوان مثال اگر شما یک نانوایی دارید می‌توانید یک پیج مخصوص یا یک خبرنامه ایجاد کنید و به مشتریان خود بگویید که اگر که در این پیج عضو شوند و یا در خبرنامه عضو شوند حتماً می‌توانند از تخفیفات ویژه شما نیز بهره‌مند شوند. همین نمونه باعث می‌شود تا افراد زیادی به سمت پیج و یا خبرنامه شما جذب شوند و نام محصولات شما را در ذهن خود داشته باشند.

البته، برای جذب مشتریان جدید و افزایش فروش، باید در واقع خبرها و پیام‌های به روز را به مشتریان خود به صورت تک‌تک ارسال کنید. مشتریان تمایل دارند که در ارتباط با محصولات جدید و تخفیفات به روز و خبرهای جدید در ارتباط با قیمت‌های محصولات، بیشتر بدانند. شما می‌توانید این نمونه از پیام‌ها را برای آنان ارسال کنید. همانند سایر مطالب بازاریابی، مطمئن شوید که خبرنامه شما متناسب با نام تجاری شما باشد. شما باید از یک لوگو، پیام و لحن مورد استفاده در تبلیغات فروشگاه و فروشگاه آنلاین خود استفاده کنید.

چیزی را برای جلب مشتریان جدید مهیا کنید

توزیع اقلام رایگان ممکن است برای طرح کسب‌وکار یک شغل کوچک منطقی به نظر نرسد، به ویژه هنگامی که شما با بودجه کم شروع می‌کنید؛ اما شما می‌توانید کمی از هزینه اولیه را برای اینکه درآمد بیشتر داشته باشید برای بازاریابی مصرف کنید.

هدیه دادن محصولات رایگان یا تخفیف می‌تواند مشتریان را به سمت شما جذب کند. به عنوان مثال، می‌توانید برای مشتریانی که برای اولین بار خرید می‌کنند، تخفیف قائل شوید. به عنوان مثال در اولین خریدشان به آن‌ها ده درصد تخفیف بدهید. همچنین می‌توانید مشوقی برای مشتریان فعلی خود شوید تا آن‌ها با معرفی شما به دیگران مشتریان جدید بیاورند؛ مانند ارائه 20 هزار تومان تخفیف به ازای هر مشتری جدید. سپس مشتریان جدیدی وارد می‌شوند و مشتری اصلی شما برای استفاده از تخفیف دوباره برمی‌گردد. این کار به مرور انجام می‌گیرد و مشتریان فعلی زیادی برای استفاده از تخفیف شما مشتری جدید پیدا می‌کنند. این روش جذب مشتری بسیار تاثیرگذار است.

برای افزایش فروش، به فروشگاه خود جلوه بدهید.

کسب‌وکار شما هرچه که باشد، توجه به پیامی که نمای بیرونی مغازه شما برای کسانی که از آنجا عبور می‌کنند ارسال می‌کند بسیار مهم است. آیا بانام تجاری شما مناسب است؟ آیا متناسب با منطقه است؟ آیا وضعیت خوبی دارد یا به نظر می‌رسد در حال خراب شدن است؟ شما می‌خواهید کسب‌وکار شما از همان ابتدا بهترین قدم را برداشته باشد. به جای غفلت از ویترین مغازه، به آن نگاهی انتقادی بدهید و مغازه خود را طوری ارزیابی کنید که گویی مشتری جدیدی هستید. آیا تمیز و روشن است؟ آیا تابلوهای شما در وضعیت خوبی هستند؟ آیا از جاده قابل‌مشاهده است؟ به همین ترتیب، داخل مغازه شما باید تمیز، سالم باشد و طوری طراحی شده باشد که متناسب با تصویر برند شما و سلیقه مشتریان هدف شما باشد تا بتوانید برای جذب مشتری امیدوار باشید.

یکی دیگر از راهکارهایی که به جذب مشتری و فروش بالا در کسب‌وکار شما کمک می‌کند. همکاری با بیزنس‌های مختلف است. شرکت دارا با ارائه انواع راهکارهای نوین مالی و اعتباری، طرح اعتباری کوتاه‌مدتی را پیاده‌سازی کرده است که در آن کارمندان سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌توانند از پذیرنده‌های این سامانه خرید اعتباری داشته باشند. ویژگی این طرح برای کسب‌وکارها در این است که سازمان‌های بزرگ با بیش از هزار نفر کارمند عضو این طرح هستند و شما می‌توانید با عضویت فروشگاه خود در سامانه‌ی دارا کاربران این سامانه را مشتریان دائمی خود کنید. برای عضویت در جامعه پذیرندگان دارا کافی است با ما تماس بگیرید تا بدون هیچ پیچیدگی و سختی لذت فروش بالا را تجربه کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها: بدون برچسب

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *